De briefing

Donderdag 18 februari 2016

Elke ontwerpopdracht is anders, maar allemaal delen ze hetzelfde begin: de briefing.

Ik vind het altijd een heerlijk moment. Samen om de tafel zitten en ontdekken waar we heen gaan. Ik mag heel nieuwsgierig zijn en van alles en nog wat vragen. Ik kom het liefst naar jou toe, zodat ik al meteen kan proeven in welke wereld je je bevindt.

We beginnen bij de basis

Dit is hét moment om samen in de opdracht te duiken. We beginnen bij de basis. Jij hebt een vraag en ik luister naar je verhaal hierachter. Jij kunt me alles vertellen over je merk en ik weet goed te analyseren wat hiervan de essentie is.

Wees goed voorbereid en denk alvast eens na over wat je precies wilt uitstralen. Wat is jóuw specifieke kenmerk binnen je branche? Wat maakt jou anders en wil je dat inderdaad benadrukken? Wat zijn je kernwaarden? Wie is je voornaamste doelgroep?

Wat wil je bereiken?

En dan door naar je doelstelling. Wat wil je bereiken? Waarom? Wie zijn hierbij betrokken? Is het doel technisch haalbaar? En financieel haalbaar?

Studio Pitz hanteert graag een open en heldere werkwijze met korte lijnen, waarbij alle contact direct tussen jou als opdrachtgever en mij als ontwerper plaatsvindt. Jouw verhaal verwoorden in een samenvatting is essentieel. Zitten we op hetzelfde pad?

Hoe vertalen we jouw vraag naar een sterke oplossing?

Ik kan al wat voorstellen doen (ideeën beginnen meestal vanzelf al te borrelen :-) ) en je adviseren en jouw reactie hierop neem ik direct mee in het proces. Hoe vertalen we jouw vraag naar een sterke oplossing? Een toegevoegde waarde voor jouw merk, jouw bedrijf?

Mijn grootste uitdaging is om iets te ontwerpen dat je nooit had verwacht, maar toch helemaal bij je past. Dan heb ik mijn werk goed gedaan!